Urząd Miasta i Gminy w Staszowie
tel.: 15 864 83 05
fax: 15 864 83 04
e-mail: biuro@staszow.pl

Sesje Rady Miejskiej on-line

Pamiętaj o zmianie deklaracji na odpady po narodzinach dziecka


Urząd Miasta i Gminy w Staszowie na bieżąco weryfikuje liczbę osób zamieszkujących daną nieruchomość względem liczby osób zgłoszonych w deklaracjach śmieciowych.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, w tym: narodziny dziecka, wyprowadzka, przeprowadzka itd. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana. W przypadku zgonu mieszkańca czas na dokonanie zmiany deklaracji został wydłużony do 6 miesięcy.

Informujemy, że Straż Miejska będzie przeprowadzała stosowne kontrole. Jednak, aby mieszkańcy nie byli narażeni na konieczność regulowania zaległych opłat za odpady, konieczne jest dokonywanie zmiany deklaracji pod kątem ilości osób zamieszkujących nieruchomość.

Z chwilą zamieszkania na nieruchomości, narodzone dziecko powinno zostać ujęte w deklaracji, ponieważ sam meldunek dziecka nie zwalnia z obowiązku złożenia nowej deklaracji odpadowej.

W związku z powyższym przypominamy rodzicom, którzy nie zgłosili swoich dzieci, o dopilnowaniu tego obowiązku. Konsekwencją niezgłoszenia wszystkich osób zamieszkujących na posesji może być konieczność uiszczenia zaległej opłaty śmieciowej nawet do 5 lat wstecz oraz kara grzywny w wysokości od 20 do 500 zł.

Więcej informacji udziela Wydział Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska pod nr tel. 15 864 83 22.


28-05-2021, Paulina Bąkowska
Strona którą odwiedzasz korzysta z plików cookies. Ustawienia dotyczące tych plików można zmienić w opcjach przeglądarki używanej do przeglądania Internetu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o plikach cookies przeczytaj Politykę cookies.